DE CE arhitectura ? – DE CE Spiru Haret ?

dan_agent4
De ce arhitectura ?
Cand fata mea cea mare, absolventa cu o medie foarte mare a liceului „Mihai Viteazu” din Bucuresti – unul dintre cele mai serioase licee din tara – era preocupata de alegerea unei meserii, stiam ca este unul dintre acei elevi „problema” care sunt buni la toate materiile si le este greu sa aleaga intre matematica sau bilogie, intre informatica sau filozofie. Pe deasupra avea si talent la desen, canta la pian si scria foarte bine.
Am sfatuit-o sa aleaga arhitectura si, dupa ce i-am furnizat argumentul de fond, a fost foarte clar pentru ea ca nici nu avea alta alternativa.
Care a fost acest argument de fond ?!
Simplu: i-am spus ceea ce cred dincolo de faptul ca sunt si eu arhitect si am avantajul ca am o perspectiva din interior asupra acestei meserii.
Cred ca viitorul este al meseriilor de sinteza, al celor care au o viziune larga asupra fenomenelor si sunt capabili sa puna cap la cap elemente extrem de diverse si de diferite ale realitatii de astazi si de maiine si sa ia decizii, sa croiasca noi realitati in baza unor analize globale.
Arhitectura este o astfel de meserie, spre deosebire dre alte meserii care, foarte multe, sunt canalizate pe domenii „de nisa”, specializate. Acest adevar este interesant, pe de-o parte, dpdv al intelectualului de elita care este, prin definitie, arhitectul: arhitectura ofera satisfactii exceptionale in domeniul ideal, intelectual, dar si in concret. Noi arhitectii avem satisfactia si beneficiul de a lasa in urma noastra realizari dintre cele mai concrete: casele pe care le constuim pentru semenii nostri.
In acelasi timp insa arhitectura iti ofera satisfactia de a-ti fi propriul stapan si garantia controlului deplin asupra produsului care iti iese din mana. Spre deosebire, de exemplu, de unii informaticieni, matematicieni de exceptie, in general oameni pasionati si dedicati meseriei lor, dar care nu ajung de cele mai multe ori sa aiba o viziune globala asupra produsului la care lucreaza, arhitectul este intotdeuna seful de proiect, autorul. dirijorul unei echipe de specialisti, toti acestia lucrand pentru a da contur visului sau ce urmeaza a fi intrupat in realitate.

De ce la Spiru Haret ?
Pentru ca in Facultatea de Arhitectura din universitatea cea mai mare din tara, exista in acest moment un trend de innoire, de modernizare in sensul cel mai bun al cuvantului. Studentul, viitor arhitect, viitor creator de univers, este stimulat sa gandeasca, sa se auto-structureze, sa se auto-cizeleze, sa se auto-descopere si sa se devolte ca personalitate puternica.
Crezul meu cel mai puternic ca proaspat dascal intr-o facultate de arhitectura este ca trebuie sa fim extrem de generosi cu studentii nostri pentru ca ei la randu-le sa fie generosi in proiectele pe care le vor realiza in practica.
Trebuie totodata sa intelegem un lucru extrem de important: studentii nostri de azi vor practica intr-un viitor in care noi nu vom mai fi, in care vor crea realitati pe care nici nu le putem imagina in acest moment, vor trebui sa faca fata creativ unor cerinte si sa solutioneze probleme la care noi, dascalii lor, nu stim astazi sa le dam raspunsuri.
Vad in jurul meu colegi profesori animati si ei de aceste ganduri.
Cred ca din acest punct de vedere Facultatea noastra este locul prielnic pentru pregatirea unui viitor arhitect.

Anunțuri
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • Vlad  On 14 Iulie 2010 at 9:42 pm

    Va salut d-le Profesor , sunt pe deplin de acord cu cele afirmate de dvs.
    In alta ordine de idei , fara a dori sa „lovesc” in Mincu (Facultate care organizeaza Masterul la care vreau sa ma inscriu in definitiv) vreau sa punctez si eu (pentru studentii din anii mai mici sau pentru proaspetii boboci din toamna lui 2010 ) cateva chestiuni .

    1.De ce Spiru Haret ? Este adevarat ca ….poate…. sistemul FARA admitere (sau oricum una mult mai simpla/simplificata fata de cea de la Mincu) aduce pe bancile scolii si studenti foarte slabi pregatiti (de aici poate si tendinta de a spune ca studentii de la Spiru sunt mai slabi decat cei de la Mincu)
    Dar nu trebuie uitata o chestiune : se produce totusi o TRIERE serioasa si SANATOASA pe parcursul celor 6 ani …ajungand sa sustina diploma ( in prima sesiune ) un numar de 40-50 de studenti din cele cateva sute care au inceput anul 1

    2.Am simtit si eu trendul la care faceti referire , cu siguranta daca se va merge pe aceeasi linie .. progresul va fi din ce in ce mai evident .

    Va urez toate cele bune

    • arhiprofesor  On 14 Iulie 2010 at 10:38 pm

      Buna Vlade. Intotdeuna vizita ta imi face placere. Cred ca trendul de care vorbim, si ma bucur ca l-ai simtit si tu ca recent absolvent al facultatii, se poate defini si prin ceva pana acum neconsiderat la adevarata dimensiune: aplecarea cu mai multa daruire asupra studentilor care au absolvit poate un liceu teoretic bun dar nu au niciun fel de pregatire de specialitate inainte de facultate. Am facut o statistica a rezultatelor dupa primul an si am constatat lucruri foarte interesante. La grupele cu note mari exista invariabil si un indice de promovabilitate mai mare dar, ceea ce este mai interesant, un mult mai scazut indice de abandon. Concuzionez astfel: poti admite (asta nu inseamna a accepta !) ideea ca un profesor „umfla notele”, faptul ca la grupele cu note mari se constata o prezenta mai buna la cursuri si, iata, un indice de abandon mult mai mic, inseamna ca un profesor poate motiva un student, poate trezi in student dragostea de meserie. Mie mi se pare extrem de important acest aspect intr-o facultate in care, in anul I, multi dintre studenti nu stiu inca daca meseria de arhitect este pentru ei sau nu.

  • Vlad  On 14 Iulie 2010 at 11:03 pm

    absolut corect ..
    asta vroiam si eu sa propun pentru a fi introdus in ecuatie ( vad ca ati facut-o deja ..si ma bucur ) INDICELE DE FRECVENTARE ….
    Sunt multe lucruri de facut … dar cu putina dorinta si perseverenta se pot implementa .. V-am facut cunoscuta dorinta mea pentru toamna , poate se va materializa si voi reusi sa pun si eu un (umil) umar …
    Seara buna

  • Oana  On 15 Iulie 2010 at 8:11 am

    Mie mi sa parut foarte curios la inceputul anului cum imi poate explica profesorul ce este frumos,ca pana la urma „frumosul” este subiectiv….si, pe parcursul anului 1, simteam cum „se deschid ochii”,incepeam sa vad detalii si sa analizez elemente cum nu le mai vazusem pana atunci… mi-a placut foarte mult libertatea mare in gadire pe care ne-ati permis-o, dar in aceasi timp ne-ati ghidat sa nu cadem in banal sau aberatie,multumesc

    • arhiprofesor  On 15 Iulie 2010 at 11:10 am

      Genul asta de comentariu are darul de a-mi produce o mare satisfactie. Iti multumesc Oana si te felicit pentru seriozitatea cu care ai abordat scoala. Sa stii ca si eu am avut acest sentiment ca incetul cu incetul vi „se deschid ochii”. Ce poate fi mai placut decat sa constati, pe viu, ca ceea ce faci, cum faci, are un impact direct, pozitiv in modul in care un student evolueaza, se descopera, se constituie, se structureaza. Pentru mine este interesant , inca din anul I, nu sa va dau niste solutii, niste formule ci sa va stimulez sa le gasiti singuri, in voi, sa le aduceti la lumina de undeva unde ele exista. Dincolo de orice alte elemente pe care le acumulati in scoala, acest proces de scoatere la lumina si conturare a propriilor formule este esential in formarea unui arhitect.

      • mihaelaconstantinescu  On 19 Noiembrie 2010 at 5:22 pm

        Domnule profesor, nu cred ca Oana a abordat scoala cu o asa mare seriozitate, atata timp cat a facut o greseala elementara de gramatica, deoarece „Mie mi SA [..]”, in acest caz, se scrie S-A! Pacat, caci mai departe, a scris corect….

      • arhiprofesor  On 19 Noiembrie 2010 at 6:29 pm

        Oana a fost pe parcursul anului I o studenta foarte buna. Eu nu fac niciodata caz de astfel de greseli de tastare pentru ca de multe ori ele sunt rezultatul grabei, iar sistemul wordpress are defectul ca nu poti sa-ti faci corectarea textului odata publicat. In cazul ei, te asigur ca este o intamplare, pentru ca nu numai ca este o studenta educata si studioasa ci are un plan foarte serios de desfasurare a educatiei universitare ceea ce denota in plus o maturitate pe care putini altii o au la vasta ei. Oricum comentariul tau este binevenit. Din pacate sunt nevoit sa fac deseori corectarea modului de exprimare a unora dintre studenti si o fac oridecateori este necesar pentru ca un arhitect nu poate fi un agramat. Cel mai des mi se intampla sa corectez utilizarea gresita a adverbului „decat” in loc de „numai”. Multumesc.

  • Frunza Petru  On 15 Iulie 2010 at 9:54 am

    De acord cu profesia si bine punctat de altfel.Insa in ceea ce priveste Spirul Haret cred ca ati descris o minoritate din care faceti parte.Din pacate majoritatea nu sunt legati de arhitectura(contemporana cel putin) si mult mai grav, de pedagogie.
    Trebuie schimbate foarte multe, de la admitere la lucrarile afisate pe holurile facultatii si multi.Insa personal nu vad schimbarea in noile generatii de profesori si asistenti-profesorii isi impun propriul stil

    • arhiprofesor  On 15 Iulie 2010 at 11:16 am

      Ai dreptate insa cred ca pentru a fi corecti trebuie sa privim lucrurile dintr-o perspectiva mai larga.
      Intr-o realitate pe care o vedem in jurul nostru, cu bune si cu rele, mai ales cu rele in ultima perioada, nu poate Spiru Haret sa fie un fel de paradis unde totul este perfect.
      Pentru mine important este sa existe un trend pozitiv, o cautare a perfectiunii, o viziune. Despre asta vorbim. Nu se poate face o revolutie de azi pe maiine iar daca vorbim de mentalitati invechite in ecuatie intra nu numaicadrele didactice ci si managementul patronal si studentii. Investitia de efort nu poate sa vina numai din partea corpului profesoral, ori eu constat ca acest trend pozitiv a cuprins atat cadrele didactice cat si patronatul si, ceea ce ma face sa redevin optimist in legatura cu viitorul breslei arhitectilor, i-a cuprins pe cei mai multi dintre studenti care fac in anul I saltul urias de la mentalitatea de licean la cea de student, care implica deja mari responsabilitati.

  • Frunza Petru  On 15 Iulie 2010 at 11:51 am

    Cred ca investitia pentru efort ar trebui facuta in sensul management patronal, profesori , studenti iar implicarea pentru cunoastere, asimilare , studiu si realizare pe linie inversa.Cel putin momentan. Nu stiu cum sunt generatiiile care ne urmeaza , insa pana acum am fost martorul multor „eforturi” banesti pentru realizarea de proiecte, schite si diplome ce au avut ca deznodamant ceea ce unii se pare ca numesc cariera de arhitect si vor ridica din pacate , maret, opere arhitecturale.
    Eu sincer am ales Spiru Haret exact din motivele care le-ati enuntat:facultate particulara cu tendinte europene, cu oameni deschisi care imi vor prezenta alte drumuri decat cei care m-au indrumat 12 ani.Nu pot sa spun ca nu m-a invatat nimic aceasta facultate, pentru ca m-a invatat, insa mi-as fi dorit sa ma atraga mai mult-si nu cu prezenta obligatorie.Observ parca, o mai buna coordonare la generatiile care vin din urma.
    Si bineteles, de invatat se poate invata oriunde.Daca se vrea.

  • Adrian  On 28 August 2010 at 4:01 pm

    Ma bucur sa aflu de existenta inca unui profesor, pe langa cei cativa pe care ii stiu, care, judecand dupa postarile studentilor cel putin, pare sa aiba vocatie pentru profesia de cadru didactic. Fie si numai pentru aceasta calitate, sper sa ne cunoastem in anii in care voi mai fi student…
    Citind informatiile dumneavoastra referitoare la trendul de innoire, de modernizare, precum si aprecierile pozitive ale unor colegi, nu pot spune decat ca, pentru mine, student la finele anului 2, nu au fost mai deloc evidente directiile laudabile in care facultatea se presupune ca se indreapta. Suntem primiti cu bratele deschise la admitere toti cei care, devenind studenti, am putea sustine financiar facultatea pentru ca, mai tarziu, pe masura ce devine tot mai evidenta posibilitatea de a depasi numarul de studenti pentru care se pot da licente, sa ne trezim triati in moduri absurde de multe ori. Mi-ar placea ca profesorii, atat la orele de atelier cat si la schite si la pv-uri sa ne trateze cu mai putina superficialitate, petrecand cu fiecare student mai mult de cateva minutele. Si ar mai fi multe de spus dar nu vreau sa va plictisesc cu asteptarile pe care le am…
    Spor in tot ce va propuneti, atat in calitate de arhitect cat si in calitate de profesor !

    • arhiprofesor  On 28 August 2010 at 8:19 pm

      De cate ori constat ca un student, mai ales un viitor arhitect, resimte dezamagiri fata de asteptarile cu care a pornit la drum incepand studiile universitare, ma simt vinovat, chiar daca ma stiu dedicat misiunii pe care mi-am asumat-o cand am devenit dascal. Tot ce pot sa va spun tuturor este ca ar fi o adavarata minune ca o scoala, indiferent care-o fi aceea, intr-un sistem ca cel in care traim cu totii si ale carui tare ne afecteaza in fiece moment al vietii, sa fie altceva, o alta lume. Nu vreau sa fac alte comentarii insa cred ca pentru a reusi sa invingem sistemul este suficient pe de-o parte sa fim constienti de defectele acestuia si sa ne pregatim o strategie adecvata pentru a le invinge (fie ca asta inseamna si numai sa le ocolim) si, pe de alta parte, sa fim mereu mai buni, mai competitivi astfel ca sa putem sa depasim franele acestui sistem nenorocit. Important este sa ne pastram mintea lucida si sa fim increzatori in puterile si in sansele noastre. Iti urez succes si poate ca ne intalnim in anul IV. Iti urez mult succes.

  • iulian  On 4 Octombrie 2010 at 12:05 pm

    Salut! Sunt si eu „boboc” la arhitectura aici la Spiru… acum in prima zi am fost retinut si am ajuns tarziu la deschidere. Imi poate spune cineva daca s-a discutat ceva cu privire la orar, cursuri, grupe? Sincer nici nu stiu ce sa fac maine..la ce ora, la ce sala, si ce sa am la mine :)). Am mai cautat pe net si pe site’ul universitatii dar nu am gasit nimic. Un raspuns primit pana maine ar fi binevenit. Multumesc!

    • arhiprofesor  On 4 Octombrie 2010 at 4:48 pm

      Poate te hotarasti sa fii prezent de-acum incolo la momentele importante. Am fost retinut este o formula pe care este bine sa o folosesti dupa ce termini facultatea. Prima tema de proiect se lanseaza miercuri la ora 9.00 la sala Studio. Deocamdata este suficient sa te aduci pe tine.

  • iulian  On 4 Octombrie 2010 at 4:53 pm

    Multumesc de raspuns. Nici mie nu mi-a picat bine ca am intarziat, a fost o situatie neprevazuta… Deci sa inteleg ca nu s-au stabilit grupele si orarul.

  • Vlad  On 29 Ianuarie 2011 at 8:14 am

    Domnule Dan Agent sunteti unul din putini profesori care mai pot salva facultatea asta,eu personal va respect si va doresc succes!

    • arhiprofesor  On 29 Ianuarie 2011 at 9:43 am

      Multumesc

      • arhiprofesor  On 24 Iunie 2011 at 12:19 am

        Multumesc pentru comentariu si aprecieri. Sunt pe de-o parte magulit dar pe de alta parte sunt si pus in incurcatura pentru ca eu nu ma aflu, in aceasta facultate, cel putin pentru moment, intro postura din care sa ma pot lauda ca pot schimba un sistem. Lucrurile sunt mult mai complicate de cat par la prima vedere. Intro prima aproximare pot sa spun ca nu sunt singurul, asa cum ar parea din acest comentariu care sunt interesat ca lucrurile sa mearga mai bine. Cred ca in patronat, cel putin cel legat de facultate exista o serioasa preocupare in acest sens. Nu este usor intro universitate uriasa, cu zeci de facultati sa construiesti o facultate de arhitectura care functioneaza complet altfel, sau ar trebui, cel putin in teorie. Din nefericire traim intro tara in care sistemul de invatamant superior, ca sa nu mai vorbim de invatamantul preuniversitar, se desfasoara o politica de demolare dirijata, sub o haina de bune intentii. Studentii au fost scosi de la masa deciziilor, iar cadrele didactice sunt tratate ca niste entitati de tip robot. Profesorii de peste 65 de ani (eu, atentie !, mai am 5 ani de activitate dupa noile reglementari !) sunt considerati epuizati si, daca mai au chef de munca, sunt platiti cu ora la acelasi salariu cu asistentii ! Nu au ramas decat pasionatii sau cei carora nu le ajunge pensia si mai fac si ei un ban cinstit. Este CRIMINAL !!! Aactivitatea este judecata dupa cateva scheme birocratice care fac imposibila promovarea calitatii, a exceptionalitatii. Nu e loc de exceptional si exceptionali, ci numai pentru mediocritate si mediocri. In acest context nu e de mirare ca studentii au impresia ca se afla intrun mediu ce nu e propice dezvoltarii personale si unul ca mine, care nu tine cont de regulile imbecile ale acestei birocratii pare ca este exceptional. Mai sunt si altii poti fi sigur. Te asigur ca in ceea ce ma priveste fac toate eforturile de care sunt capabil sa-mi fac treaba cat mai bine posibil si am nebuneasca convingere ca pana la urma lucrurile vor coti in directia corecta. In Romania prin lege se aloca invatamantului 6% din PIB iar astazi acest guvern de boci aloca numai 2,5% ! In Finlanda – prin comparatie – ca sa intelegi de ce Finlanda este astazi ceea ce este – prin lege este alocat invatamantului 17,5% din PIB !!! Profesorii sunt breasla cea mai bine platita ! Invatamantul este numai de stat si este 100% gratuit inclusiv etapa universitara, asta insemnand inclusiv masa de pranz !!! Diferenta este ca presedintele Finlandei este un intelectual rasat cu 2 doctorate iar dobi-bocul nostru este un marinar betiv si curvar. Eu ma mandresc desigur cu ceea ce fac in facultate chiar daca poate nu o sa apuc pana la 65 de ani sa vad o noua fata a invatamantului romanesc, insa problema este la voi, cei tineti, care trebuie sa va luati destinul in propriile miini si sa puneti mana pe putere si sa faceti schimbarea. Step by step ! Prima conditie este sa va exercitati dreptul la vot si sa va votati intre voi ! Sa va promovati, sa cuceriti tara si sa o remodelati dupa interesul vostru. Nu tyrebuie sa mai lasati basi-bosi sa-si bata joc de viata voastra !

  • gigel  On 23 Iunie 2011 at 1:03 pm

    domnule profesor anul acesta v am cunoscut urmarisem acest topic din blog inainte de a ma inscrie la spiru desi am facut un liceu de arhitectura si toata lumea ma indemna DA ATMITERE la mincu (facultate pe care eu nu o doream si eram si constient ca nu pot intra acolo deoarece nu am facut pregatire cu unul din profesori de acolo si toata lumea stie foarte bine reteta care trebuie sa o prepari pt a fi student la mincu ) si doresc sa va felicit pt daruirea cu care luptati sa schimbati un sistem vechi si prafuit si pe care cel putin la anul 1 lati schimbat cum mici excepti unde anumiti profesori au intampinat o rezistenta dar dumneavoastra trebuie sa aveti sprijin ca dumneavoastra la toti ani pt ca luptati degeaba daca dintrun sistem gandit excelent la anul 1 trec la anu 2 si 3 unde sistemul e din nou vechi si plin de hibe ( schita pv )iar apoi trec la anu 4 unde dau din nou de dumneavoastra si sistemu desi cu ( schita ) este unul occidental bazat pe experienta marilor facultati de arhitectura din lume eu va urez succes in aceasta lupta de a crea o scoala de arhitectura la standarde internationale nu numai pe hartie ci si in practica SUCCES SANATATE SI MULTA FORTA DE MUNCA sper ca intro zi sa va puteti madri ca ati schimbat sistemul si ca facultatea de arhitectura de la ush e una dintre cele mai prestigioase din lume

  • Roxana  On 25 Iunie 2011 at 3:01 pm

    Buna ziua!Vroiam sa va rog daca puteti sa imi dati cateva detalii despre admiterea la arhitectura la ush si despre cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un student pentru a promova si pentru a obtine note bune in decursul celor 6 ani. Mai vreau sa va intreb cat de completa trebuie sa fie prezenta la cursuri/seminarii/atelier si daca se pot echivala anumite materii precum matematica/informatica. Va multumesc!

    • arhiprofesor  On 26 Iunie 2011 at 8:22 am

      Intrebarea este interesanta, ce sa zic ?
      In primul rand admiterea la USH consta dintr-un test si un interviu din care se incearca sa se vada daca viitorul student vede in spatiu – conditie eliminatorie – si daca optiunea pentru arhitectura este serioasa. Se intampla sa indreptam aspirantii catre alete facultati pentru ca ne dam seama ca optiunea pentru arhitectura nu este cea nimerita. Cat despre ce trebuie sa faca un student sa ia note mari asta este o intrebare caraghioasa pentru ca scopul parcurgerii unei facultati, oricare ar fi aceasta, nu sunt notele, ci acumularea cunostintelor si structurarea unui mod de gandire specific arhitecturii, in cazul n ostru. Notele nu sunt asa de importante. Conditiile de promovare sunt specificate in regulament – numar de credite, etc. Prezenta la cursuri si alte activitati este iar o problema de optiune dar este cel putin ciudat sa te inscrii la o facultate la zi (cazul arhitecturii) si sa-ti pui acveasta intrebare, Cursurile si in psecial activitatea de atelier (proiectare) sunt mijloacele prin care inveti. Daca nu unveti nu ai cum sa acumulezi. Quot erat demostrandum ! Unii profesori, printre care ma numar si eu considera prezenta la curs extrem de neceara. Fac deci prezenta si dau un punct din oficiu la examen celor care au prezenta peste 85%. Prezenta la atelier este prin regulament obligatorie 80% si la corecturi 50%. Nu se fac echivalari cu materii din liceu – ar fi culmea !!! Pot sa-ti spun insa ca cel mai bun student – seful de promotie – al ultimei promotii de anul I, care a obtinut din sase note la proiectare 5 de 10 si un 9, nu a facut niciun fel de prefgatire pentru facultate si este absolvent al unui liceu de matematica-informatica din provincie. Prin urmare secretul este: sa vezi in spatiu, munca, seriozitate, perseverenta si pentru a fi printre „alesi” mai trebuie sa ai si acel ceva ce nu se invata care se numeste in mod curent talent. Arhitectura se invata dar este o meserie de vocatie, spre deosebire de meserii ca cele de contabil, avocat, notar, etc. care numai se invata.

  • Roxana  On 26 Iunie 2011 at 9:52 am

    Multumesc pentru raspunsul dvs!
    Eu sunt studenta la Politehnica, trec acum in anul 2. Am facut pregatire pentru Mincu, dar nu cu cine trebuia. Nu am invatat mare lucru de acolo, mai mult a fost studiul individual si munca de acasa. Am dat in toamna admiterea, dar am avut si niste probleme de sanatate si nu a fost un eveniment prea fericit pentru mine. Am intrat la peisagistica, ma inscrisesem la taxa ca sa pot sa urmez ambele facultati si aceasta din urma sa fie un fel de pregatire pentru admiterea din 2011. Intre timp m-am razgandit si nu m-am mai dus.
    Eu am mai multi prieteni studenti la Mincu si ceea ce mi-au povestit nu m-a incantat deloc. Sunt studenti care au ocupat locurile la buget si nu au mai venit la facultate, sunt lucrari care au avut greseli mai multe decat mine si cu toate acestea au intrat. Important este ca nu am vrut sa mai aud de Mincu.
    Eu sunt studenta la Inginerie Medicala si pe parcurs a inceput sa imi placa si aceasta facultate foarte mult, numai ca arhitectura mi-am dorit mereu sa studiez.
    In primul an am facut matematica (ambele semestre) si informatica (primul semestru) si acestea vroiam sa stiu daca se pot echivala.
    In toamna aceasta vreau sa ma inscriu si la arhitectura la ush pentru ca m-am documentat si am vazut ca este o facultate foarte buna, promite mult si are avantajele invatamantului privat. Din cate am inteles profesorii sunt mult mai deschisi decat cei de la Mincu si mult mai receptivi la nevoile studentului.
    Vroiam sa stiu cat de importanta este prezenta ca sa imi fac o idee dinainte despre cum as putea sa imi organizez programul ca sa particip activ si la upb si la ush. As putea, de exemplu, sa merg la seminarii/ateliere cu alte grupe?
    Pentru examen pe ce ar trebui sa insist mai mult? Geometrie descriptiva, perspectiva? Ar trebui sa mai insist si pe cultura generala (monumente)?
    Va multumesc inca o data pentru timpul acordat!
    O zi buna!

    • arhiprofesor  On 28 Iunie 2011 at 10:28 pm

      Nu exista examen la USH. Testul este o proba de aptitudini si atat, pentru a ne da seama cu cine avem de-a face.

      • Marius  On 3 Iulie 2011 at 5:59 pm

        Buna ziua.
        Inca din liceu imi doream sa studiez arhitectura. Fiind elevul unui liceu tehnic, am inceput cu desenul tehnic, unde am participat in cateva randuri la Olimpiade dedicate, obtinand un loc doi la faza judeteana. Neavand posibilitatea (in anul 2001) sa pot urma facultatea in Bucuresti, am intrat la Facultatea de Nave, Galati, neavand ceva mai „sus” profesional de ales, din punctul meu de vedere. Am absolvit aceasta Facultate cu nota 8.50, insa inima mi-a ramas tot la domeniul indragit. Inca din timpul Facultatii am inceput sa lucrez pentru arhitectii din zona, sub indrumarea lor, ca si parte desenata. Ulterior m-am specializat si in programul Nemetschek. Lucrez sub titulatura de desenator de mai bine 7 ani. Nu doresc sa ramana doar o dorinta, asa ca in acest an vreau sa depun un dosar de admitere la USH, in speranta ca voi reusi.
        Cateva din obiectele de studiu incluse in anul I de la USH, corespund cu cele studiate anterior de mine, in Facultate. Se pot echivala aceste obiecte, daca materiile corespund din punct de vedere al continutului? Ati mai avut o asemenea situatie?
        Multumesc anticipat de timpul acordat.

      • arhiprofesor  On 4 Iulie 2011 at 6:16 am

        Nu se fac echivalari decat intre facultati cu acelasi obiect. Nu se echivaleaza de exemplu GD (geometrie descriptiva) facuta la UTCB sau alt institut de constructii – domeniul cel mai apropiat de arhitectura fiind vorba de constructii.

  • Roxana  On 29 Iunie 2011 at 9:59 am

    Multumesc pentru raspuns!

  • Mihai  On 5 August 2011 at 10:56 pm

    Buna ziua,
    Ma gandeam sa ma inscriu si eu la Arhitectura la Spiru. E o pasiune veche ce nu s-a concretizat pana acum. Totusi muncind foarte mult si avand un program destul de haotic ma gandesc ca nu voi putea fi chiar elevul model ce se prezinta la toate cursurile. Ma gandesc ca ma bat cu morile de vant …. Mentionez ca am terminat de mult timp liceul (am 27 de ani) si am si un bebe mic (timpul meu fiind destul de limitat), iar aceasta facultate ar fi mai mult ca o mandrie personala si poate un mod de a indrepta din greselile copilariei, cand nu prea stiam in ce directie sa ne indreptam. Nu ma indoiesc de capacitatea mea de invatare, ma indoiesc de flexibilitatea facultatii si a profesorilor. Si pe buna dreptate cateodata, nu poti trece un elev pe care il vezi foarte rar. Acum sunt intr-o dilema destul de mare…..

    • arhiprofesor  On 6 August 2011 at 9:11 am

      Iti doresc sa ai puterea si timpul sa-ti implinesti toate visurile.

  • gian  On 1 Noiembrie 2011 at 1:43 pm

    fac proiecte pentru studentii de la spiru ….
    pret discutabil

    • arhiprofesor  On 1 Noiembrie 2011 at 6:20 pm

      Felicitari. Nu stiu daca proiectele care se fac la noi pentru Mincu sunt mai convenabile. Ar fi interesanta o comparatie.

  • ioana  On 17 Februarie 2012 at 10:28 pm

    As dori sa stiu daca putem sa ne inscriem la master chiar daca nu am terminat arhitectura ci ingineria? Examenul consta in proba de dosare cu interviu, la fel ca la admiterea de licenta? Va multumesc si imi cer scuze daca s-a discutat problema mai sus, nu am putut urmarii firul povestiri! :)

    • arhiprofesor  On 18 Februarie 2012 at 12:52 am

      Facultatea de arhitectura din cadrul Universitatii Spiru Haret nu are programe de master. Programe de master in arhitectura se deruleaza la Ion Mincu si din cate stiu la facultatile din Timisoara si Iasi. Trebuie consultat programul acestor facultati. Facultatile de arhitectura romanesti spre deosebire de cele din majoritatea tarilor europene au primele doua etape conform Bologna (licenta si master) cumulate, neexistand posibilitatea de a termina o facultate fara master (masterul este inclus). Programele de master sunt suplimentare. Presupun (trebuie insa verificat) ca este posibil sa se faca un master chiar daca nu ai terminat facultatea de arhitectura, sau in orice caz unele dintre programe, care au caracter mai general. Logica insa nu are neaparat legatura cu regulamentele ministerului educatiei.

  • valy  On 21 Septembrie 2012 at 3:30 pm

    ce trebuie sa cuprinda cele 10 desene aduse de noi pentru inscriere?

    • arhiprofesor  On 21 Septembrie 2012 at 7:37 pm

      Portofoliul este in cel mai inalt grad subiectiv. El te reprezinta. Suntem interesati sa stim cat mai multe lucruri pe care stii sa la faci, pentru ca ceea ce nu stii stim prea bine. In afara de desenul de arhitectura, pe care se presupune ca te pr4eocupa dat fiind interesul tau pentru aceasta facultate, ne intereseaza ce pasiuni ai, ce alte lucruri ti-au trezit interesul – machete, martisoare, masini, monstri, papusi, desene animate, moda, trenulete, grafica de computer, desene 3D in digital, grafica, pictura, acuarele, desen i9n penita sau creion, portrete, crochiuri, fotografie, reportaj de calatorie, poezie, muzica, epigrame, caricatura, etc. etc. etc. Colectionezi carti de arhitectura, faci probleme pentru Gazeta Matematica, pescuiesti, faci sport de performanta, etc. etc. etc.
      Gasesti pe Youtube, daca ai curiozitatea, filmulmulete care te invata cum sa faci un portofoliu. Este important pentru noi cum il organizezi, cum paginezi, grafica generala, cum faci copertile, cum il sustii, cum te prezinti, pentru ca ne intereseaza sa avem studenti cu personalitate.

  • Ionut-Valentin Radu  On 10 Ianuarie 2013 at 4:53 pm

    Buna ziua, domnule profesor. Anul acesta se va merge tot dupa principiul portofoliu+interviu? Testul de aptittudini in ce consta (GD, DT, sau proiectare)?

    • arhiprofesor  On 10 Ianuarie 2013 at 5:58 pm

      DA. Examenul de admitere va avea aceeasi structura ca si anul trecut: (1) proba eliminatorie – desen dupa natura si desen din memorie / se urmareste capacitatea de intelegere a volumului arhitectural si rezumarea lui printr-o schita de tip crochiu si (2) proba finala – teste de geometrie in spatiu, relatie axonometrie, vederi, epura. Nota finala se va da dupa un interviu care este etapa (3). Inainte de interviu se predau (etapa (2)) portofoliile pe vaza carora se desfasoara interviul. Data fiind aceasta structura speciala a examenului, este bine ca aspirantii sa participe la cursurile de pregatire care se vor organiza in vacanta de Paste si vacanta de vara. Daca exista solicitari vom organiza cursuri si pe timpul anului in week-end mai ales pentru aspirantii din provincie.

  • Ionut-Valentin Radu  On 11 Ianuarie 2013 at 7:09 pm

    Ok. Va multumesc din inima. Dar mai am o problema: Cum pot afla cand se organizeaza cursurile de pregatire. Pe situl facultati nu este nici o informatie despre aceste cursuri..As fi recunoscator daca m-ati anunta dvs prin email sau direct pe situl dvs.

    • arhiprofesor  On 13 Ianuarie 2013 at 4:38 am

      Te voi anunta. Probabil ca vom organiza cursuri in vacanta de primavara – un prim modul.

  • andreeanovac96  On 12 Noiembrie 2013 at 8:50 pm

    Chiar daca articolul acesta a fost scris cu multa vreme in urma, sper sa imi cititi comentariul.
    Sunt in clasa a 11-a la profil de mate-info. Imi place mult desenul, desenez ori de cate ori am timp, asta e ocupatia mea de vreo 3 ani incoace. In vara am stat putin si m-am gandit ce vreau sa fac cu viata mea dupa liceu..si ..m-am decis sa incerc sa dau la arhitectura. Am desenat multe case din propria imaginatie, apoi m-am apucat sa invat cateva notiuni de geometrie descriptiva, totul singura, fara profesor. As vrea sa stiu daca ma pregatesc in continuare asa, voi putea trece de examenul de admitere? Si cat de grea este facultatea?La ce sa ma astept? Ma va ajuta imaginatia la ceva?

    • arhiprofesor  On 13 Noiembrie 2013 at 8:50 am

      Interesul tau merita un raspuns adecvat. O sa te rog sa fii de acord sa-ti trimit un mail pe adresa pe care ai mentionat-o pe yahoo. Daca adresa nu este valabila o sa te rog sa-mi dai aceasta adresa. Sper ca raspunsulmau sa-ti fie util. O sa-ti trimit si parola de acces pe bloguri ca sa te lamuresti cam ce se face in anii mici (1 si 2).

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: