PLANG PENTRU ROMANIA

Mi-este inima grea.
Pentru Romania mea.


  • Mi-este inima grea.
    Grea de milul adus de viituri si de vietile pe care le-au dus cu ele.
    Mi-e sufletul plin de revolta impotriva unui zeu care ne-a blestemat de ani de zile cu viitura portocalie ce ne-a acoperit tara cu milul miseliei si ne-a luat speranta cu ea, parca pentru totdeuna.
    Vin condoleante de peste mari si tari dar nu vine niciun gest de mila si niciun cuvand de imbarbatare din partea ciocoiului portocaliu.
    Nemernicii isi umplu mai nou buzunarele pe seama nenorocirii neamului.
    Vai de neamul asta care nu stie nici cand si-a pierdut totul sa bata obrazul celor care dantuiesc alaturi de cadavre.

    Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

    Comentarii

    • Radu PAVLOV  On 2 Iulie 2010 at 11:31 am

      Si eu plâng.
      1) Mai mult decât laudabila initiativa Antenei 3 si a altor organizatii umanitare.
      2) Cred c-ar trebui declarata starea de urgenta sau de necesitate. Organele statului (guvernul, armata, politia, jandarmeria, ISU, etc.) ar fi obligate sa se implice mai în forta, mai ales cei din judetele neafectate de inundatii. România ar avea alt aplomb pentru a se adresa organizatiilor internationale (FMI, UE, etc.) pentru a cere ajutoare.
      3) Poate ar fi un semn de evlavie pentru sufletele celor 23 morti sa se declare si niste zile de doliu national.
      4) Si totusi, unde este Basescu…?! Disparând de cca 5 zile de pe scena publica, da si mai mult senzatia ca România este o tara neguvernata… la voia sortii. Poate profita de ragaz sa-si mai îngrijeasca sanatatea…?! Sau nu-i mai priesc baile de multime…?!

      • arhiprofesor  On 2 Iulie 2010 at 2:51 pm

        Cred ca acum o baie de multiume ar fi pentru el si ultima. Sta ascuns ca un paduche.

    • ana  On 2 Iulie 2010 at 11:42 am

      Ne meritam soarta! Stam cu capul plecat si rabdam fara sa ne exprimam in niciun fel ba mai mult ii votam in continuare.

      • arhiprofesor  On 2 Iulie 2010 at 2:54 pm

        Acum o sa vedem daca romanul merita dragostea lui Dumnezeu. Adus in sapa de lemn, nemaiavand ce sa piarda, mandrul si demnul ridica barda. Poate ca asta vrea cel de sus nimicind totul.

    • Calota  On 2 Iulie 2010 at 3:21 pm

      Pentru fratii nostrii,cei afectati , cei care au ramas fara un acoperisi deasupra capului , ar trebui ca guvernul sa i-a urmatoarele masuri:
      1.Evaluarea pagubelor in amanuntit
      2.Desemnarea unei singure organizatii care sa se ocupe de aceasta situatie pana la finalizarea acesteia
      3. Realizarea unui proiect atat pentru reconstructia caselor afectate cat si cei care au ramas fara locuinte.
      4. Constructia de diguri si baraje acolo unde este necesar pentru a preveni un dezastru similar.
      Iar noi ca arhitecti sa venim cu propuneri pentru constructia caselor , cat mai ieftin si mai eficient.
      Si in final sa nu uitam ca suntem romani si trebuie sa venim in sprijinul celor suferinzi cu putinul pe care il avem.

      Domnul sa fie cu ei!

    • Lucian  On 3 Iulie 2010 at 2:54 am

      De politica care se face in Romania nu pot sa comentez nimic…pentru ca inca imi pun intrebarea daca se face?? Oricum ma deprima…Corabia se scufunda si incercam sa o carpim cu taiatul pensiilor, salariilor si acum cu mâlul adus de viituri…pentru unii aduce dezastru si suferinta si pentru altii alte si alte surse de „finantare”. Nu ne ramane decat sa asteptam mila organismelor internationale…asta e Romania tara unui marinar care a invatat sa inoate foarte bine chiar si pe „timp de viitura”. Poate i se pune vreun cârcel!!!

    • sau nu...  On 3 Iulie 2010 at 4:22 pm

      Si ajungem sa aruncam din nou cu pietre in clasa politica.. Serios, istoric, romanul asta a facut si nimic mai mult. Toata lumea isi indreapta ochii spre politica si..priveste..atat. Critica, condamna, lauda sau doar se uita ca film, dar toata lumea e oarba de celalalte lucruri care se petrec in jurul lor..noi producem aceste personaje din conducere, societatea noastra le fabrica.Eu, dumneavoastra,prietenii nostri ,nu suntem in stare sa schimbam nimic, si nu pentru ca nu am avea suflet sau intentii bune ,ci nu am avea imprejurarile sa facem vreo schimbare.Unii mai striga „hotii”, altii nici puterea de a face asta n-o mai au, unii poate ii prind, dar se vor gasi in aceasta tara scarboasa altii care n-o sa-i inchida, care n-o sa-i judece si care ,intr-un final, o sa le dea drumul.Fratii se vand intre ei, copiii se imbata in bodega satului si isi omoara parintii, oamenii destepti nu se obosesc sa intervina..nimic nu mai este curat in tara asta. Regasesc in cuvintele dvoastra o perpetua asteptare a binelui.O sa vi se strice si cel mai scump ceas elvetian in asteptarea unui lucru bun in pamantul asta blestemat.Haideti sa ne acceptam conditia ,sa nu visam in zadar ca noi suntem altfel, suntem niste draci, destepti, dar ,in esenta, draci.Am facut dintr-un desfranat si afemeiat , un sfant (Fane The Great), am intors armele nemtilor din pura deziluzie, am transformat tranzitia intr-o lamentare plictisitoare, am pus-o pe Simona Sensual pe prima pagina a ziarelor am cumparat albumele tiganilor cu nume de mezeluri si ne-am vandut prea ieftin in absolut toata istoria noastra.Am uitat oameni ca Paler sau ca Majestatea Sa Regele Mihai si ne mandrim cu Nadia si Hagi prin strainatate?! Nu pot plange sinistratii ..plang doar studentii morti acum 20 de ani inutil intr-o revolutie impusa, plang studentii calcati in picioare de minerii lui Iliescu si felicit oamenii care au uitat ca sunt romani si vorbesc acum in casa, spaniola sau italiana, pentru ca ei s-au salvat de la rusinea de a spune pe strada ca sunt romani. Aratam cu degetul si ne uitam in oglinda de la distanta unei maini intinse..meritam absolut tot ce se intampla si nu mai exista salvare.Citeam pe prima pagina a unui jurnal economic: „Romania cu un picior in groapa”..am ras..Peste Romania s-au batut cuiele si s-au aruncat munti, nu pamant, peste groapa.Hai sa invatam alta limba si sa fim mai cinstiti cu noi insine si o sa fie bine , dincolo de granita, nu aici.

      • arhiprofesor  On 4 Iulie 2010 at 9:03 am

        Multumesc pentru comentariul pe care-l simt foarte sincer. De multe ori cand ma gandesc ca m-am nascut pe teritoriul care se numeste Romania am tentatia sa ma lamentez si eu in aceeasi termeni. Nu tine mult pentru ca stiu ca nu apartin acestei populatii care locuieste acest teritoriu si care nu are nimic comun cu ceea ce eu socot ca este poporul roman, din care fac eu parte. Populatia aceasta pe care o asemui unei viituri noroioase ne-a innoroit si pe noi romanii si ne este din ce in ce mai greu sa ne curatim de mizerie. Eu simt aceasta mizerie insa ca fiindu-mi exterioara, o simt ca pe un mil ce mi s-a asezat pe haine. Umezeala ei mi-a ajuns aproape de piele. Noroiul insa va sta pe noi atata timp cat sinceritatea noastra va fi lipsita de sens. Daca un nemernic precum Patapievici a lansat o noua imagine pentru poetul national (cadavrul din debara) si multa lume a preluat ideea micimii luceafarului limbii romane, tot asa un istoric nemernic a lansat o noua imagine a lui Stefan cel Mare, cea pe care o preluati mai sus, transformand aparatorul crestinatatii intr-un biet priapic. Este prima „greseala” pe care alte popoare nu si-o permit: aceea de a-si intina cu nonsalanta modelele. Traim intr-o lume a simbolurilor si insusi faptul ca alti nemernici au considerat ca e bine sa se inceapa o noua epoca avand drept stindard drapelul ciopartit este o crima impotriva natiunii. Mai nou un nemernic, un asiatic corcit, impune propria-i persoana ca model al noii societati: cel al smecherului plin de vicii, amoral, imoral, antimoral. Ca a fost votat de 5 milioane de fraieri ?! Nu stiu cat este de adevarat dar sigur este ca democratia nu are nimic comun cu morala. Morala nu este statistica, morala este pur si simplu sau nu este. Morala se impune nu se voteaza. Cand omul nu mai are putere sa fie moral trebuie sa i se impuna. Pentru ca populatia de pe teritoriul numit Romania sa devina, sau sa redevina poporul roman, trebuie sa (re)devina morala. Fara asta poporul roman vom ramane numai cativa. Asa cum toate viiturile de pe lumea asta au trecut, tot asa va trece si viitura portocalie si am credinta ca ne vom recastiga modelele, ne vom reapropria morala ca lege suprema. Timpul natiunii nu este limitat cum este cel al individului. Timpul natiunii se numeste vesnicie. In timpul de azi eu plang, in timpul de maiine sunt mandru.

    Lasă un răspuns

