TRAIREA ARHITECTURII

Eu cred ca un obiect de arta, fie el un desen, o sculptura, un spatiu construit, poate fi catalogat ca atare numai daca nu isi ofera dintr-o data toate cheile. Am rezerve serioase privitoare la pisoarul lui Duchamp – ca opera de arta. Tot asa cum cred ca poezia “de poanta” a lui Marin Sorescu poate avea propria-i poetica numai daca iti produce mai mult decat simpla satisfactie intelectuala a “intelegerii” poantei.


  • Am fost in Piata San Marco de mai multe ori si de fiecare data mi s-au revelat alte intelesuri.
    Ultima data, cu ocazia primului meu popas la una dintre cafenelele de vis-a-vis de Palazzo Ducale, am sunat-o pe Maria si . . . s-a intamplat ca exact in acel moment sa sune clopotele basilicii si sa traim clipa aceea minunata impreuna, chiar daca ne desparteau 1000 de km.
    Atunci am inteles ca un astfel de monument de arhitectura nu este facut sa comunice numai cu epoca sa ci va fi sa-si dezvaluie codurile peste timp in momente si circumstante pe care arhitectul nu le-ar fi putut prefigura.

  • Nota:
    Din seria: Comentariile unui blogger
    Acest articol reproduce partial un comentariu postat pe http://ocasapezi.wordpress.com/

    Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

    Lasă un răspuns

