DIPLOME FEBRUARIE „SPIRU HARET”

Ieri s-a epuizat inca o sesiune de proiecte de diploma la Facultatea de Arhitectura a Universitatii „Spiru Haret”.

  • COMISIA – ARHITECTII
    prof.dr.arh.Emil Creanga ………………………………prof.dr.arh.Ileana Budisteanu
    prof.dr.arh.Romeo Belea ……………………………………….prof.dr.arh.Mihail Caffe
    conf.dr.arh.Sorin Minghiat …………………………….conf.dr.arh.Ana-Maria Hariton

  • COMISIA – INGINERII
    prof.dr.ing.Mihai Voiculescu ………………………………prof.dr.ing.Paul Popescu

  • Intr-o formula restransa, pentru un numar de studenti suficient cat sa acopere doua zile de sustineri, comisia a parcurs, intr-un ritm de 15-20 minute pentru fiecare proiect, munca de un semestru a celor care in curand ne vor fi colegi de breasla. Cateva proiecte mi s-au parut remarcabile si o sa-mi faca o mare placere sa le prezint pe acest blog si sa fac unele comentarii. Pana atunci profit de ocazie sa rog pe cei care-i sunt mai apropiati sa-i ureze doamnei profesor Mariana Stoian, din partea mea si a studentilor din anul 5 (pe care i-a preluat cu generozitate), multa, multa sanatate.
    Stimata Doamna profesor, va asteptam cu nerabdare sa ne fiti alaturi.

  • DIN ASISTENTA – INDRUMATORI
    lect.dr.arh.Dan Agent…………………………conf.dr.arh.Adrian Mahu

  • DIN ASISTENTA – STUDENTII


  • fotografiile / prin amabilitatea lui Vladenko

    Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

    Comentarii

    • Drogeanu Horia  On 10 Februarie 2010 at 9:31 am

      Astept cu nerabdare sa postati proiectele ce fac obiectul diplomei.Ar fi o idee sa postati, daca aveti acces, proiectele ce vi s-au parut dvs interesante cat si cele care nu au radicat priviri, pentru a face o comparatie … sa le punem in antiteza.O zi buna

      • arhiprofesor  On 10 Februarie 2010 at 1:20 pm

        Iti multumesc Horia pentru sugestie. Ma gandesc sa prezint aici proiectele studentilor mei in primul rand. Mi se pare interesant de vazut cum a rezultat un proiect dintr-o „infruntare” student – indrumator in formula pe care eu o agreez de a lasa studentul sa fie vioara intai si de a ma rezuma la a-i sugera teme de reflectie. Pentru mine este de fiecare data fascinant sa vad cum evolueaza un proiect in felul asta.
        Nu ma intereseaza sa comentez proiectele slabe. E ca si cand am teoretiza falsul in muzica in loc sa omagiem muzica insasi.
        Tot asa, mi se pare ca a discuta cum as vedea eu imbunatatit un proiect – vorbim aici de un proiect de diploma ! – este ca si cum m-as apuca sa-i spun colegului Vlad Arsene, cum as fi facut eu in locul lui nu stiu ce detaliu la o casa de-a lui. Cand sustii diploma esti deja arhitect, proiectul de diploma este un proiect de autor. Mai curand l-as asculta pe autor decat sa ma ascult pe mine.

    • Drogeanu Horia  On 10 Februarie 2010 at 9:33 am

      .ee nemaipomenit ce faceti dvs.E o munca titanica!!!

      • arhiprofesor  On 10 Februarie 2010 at 1:22 pm

        Exagerezi. E mai curand o placere regasita.

    • Drogeanu Horia  On 10 Februarie 2010 at 1:39 pm

      E adevarat ceea ce spuneti.Dar as vrea sa adaug ceva.E posibil ca proiectele „slabe” sa aiba si puncte „ok” din care putem invata diverse lucruri… postandu-le pe blogul dvs poate fi ceva in genul cum faceam la atelier o expundere la panou ceea ce e extrem de folositoare vezi pe hartie clar varianta fiecaruia iti dai cu parerea, pareri pro si contra care pot deveni pozitive si care pot inbunatatii proiectul; de aceea suntem colegi si un sfat e mereu binevenit, chiar daca la prima vedere te deranjeaza, reflecti asupra lui, decizia fiind a ta, (ca autor) daca modifici sau nu.Poate daca vrea fiecare autor sa faca un mic comentariu asupra proiectului sa ni-l expuna pe scurt, idee concept etc.. si noi spectatorii sa apreciem sau nu.Legat de munca dvs parerea inca mi-o sustin si nu cred ca exagerez…am motivele mele sa cred acest lucru. O zi buna.

      • arhiprofesor  On 10 Februarie 2010 at 6:07 pm

        In primul rand trebuie ca autorii roiectelor sa fie de acord sa le expuna discutiei publice. Gandeste-te ca public, in cazul asta, presuune accesul la comentarii si al unor persoane din afara micii noastre comunitati. Pot monitoriza comentariile dar, odata iesit „in strada” nu poti sa opresti si pe cei din afara sa comenteze. Comentariile pot fi utile evident dar pot fi si descurajante. Eu sunt prudent din acest punct de vedere.

    • Raluca  On 10 Februarie 2010 at 5:38 pm

      Eu,personal, ma consider tare norocoasa ca pot studia arhitectura alaturi de domnul profesor Dan Agent, pentru ca pt prima data de cand sunt in facultate am libertatea de a gandi ,de a crea un proiect de arhitectura,chiar si cu greseli, dar doar asa pot invata ceva. Ceea ce face dansul (cat si domnul Bilius)pt elevii sai este de admirat : ne ajuta,ne explica greseli , ne arata ce se „face prin afara” etc.
      Chiar ar fi interesant sa fie postate proiectele noastre din grupa sa le putem comenta,sa vedem ce greseli sau idei ,concepte exista… poate fi un alt mod de a invata o parte din arhitectura.

      • arhiprofesor  On 10 Februarie 2010 at 6:11 pm

        Uite Horia ca ai colegi mai „mici” care iti sustin ideea. Sa iesim cu atelierul in strada. Trebuie sa ma gandesc putin cum sa facem. Poate ca ne-ar trebui un forum, nu un blog.

      • arhiprofesor  On 10 Februarie 2010 at 7:03 pm

        Raluca, iti multumesc pentru comentariu. Eu mi-am propus de la inceput, iar colegul Constantin Bilius a fost de acord sa procedam asa, sa nu fac solutii, sa va las sa va ganditi singuri proiectele si noi sa va ajutam sa va conturati cat mai bine ideile si sa gasiti cele mai bune cai sa le experimentati. Arhitectura este experiment si daca nu freci singur pe toate partile o idee nu vei fi niciodata creator ci in cel mai bun caz vei aplica cliseele cele mai reusite.
        Am avut norocul extraodrinar sa am in facultate profesori care aveau aceasta filozofie si le sunt extrem de recunoscator: prof.arh.George Filipeanu, prof.arh.Nicolae Vladescu, prof.arh.Tiberiu Ricci, prof.arh.Romeo Belea si mai ales regretatul prof.arh.Victor Aslan.

    • Drogeanu Horia  On 10 Februarie 2010 at 7:39 pm

      Legat de comentari asupra proiectelor.E adevarat expunerea lor in fata masei e totusi putin riscant, pot aparea si comentarii neadecvate si asa mai departe..treaba trebuie facuta poate cu un circuit inchis ceva controlat..sa avem acces la galerie cu un user ceva parola. E de gandit dar totusi ar fi o treaba ca viitorul student sa intre si sa se documenteze direct de la colegii mai mari sa le impartasim si lor munca noastra intr-o oarecare masura sa le dam un „sut in fund”.Si bineinteles trebuie acceptul autorului proiectului ..etc..Un exemplu: acum la diploma e un sit ..la care se fac analize urbanistice etc ..si eu (saul altii) alegem acelasi teren (sau altu) si nu sa le primim sau sa le copiem, ci sa le avem exemplu si sa intelegem mai bine cum se fac sa avem un ajutor noi de la cei mai mari (nu mura in gura).Aveti o mare dreptate trebuie bine gandita treaba, daca scapa din maini poate iesi urat.oricum mai dialogam.O seara placuta.

    Lasă un răspuns

