Redescoperirea Arhitecturii


Imi aduc aminte cu deosebita placere de un episod trait in Italia acum cativa ani. Eram invitati mai multi oameni de afaceri in Vicenza de catre patronul unei mari fabrici de mobila sa gustam adevaratul “tiramisu”.
Intamplareea a facut ca in grupul respectiv sa fim doi arhitecti, eu si un irakian, o persona plina de verva.
Dupa ce am savurat desertul am iesit amandoi in fata cofetariei si ne-am trezit in fata basilicii lui Palladio, pe care o vedeam prima oara. Cum in facultate nu am fost, din pacate, un sarguincios la istorie, nu aveam in memorie prea multe detalii despre lucrarea lui Palladio.
In mod spontan si fara sa fi avut pana atunci vreo discutie pe teme de arhitectura cu colegul irakian, am inceput un dialog entuziast, descoperind “secretele” compunerii cladirii ce ni se dezvaluia incetul cu incetul in lumina incerta si discreta a acelei seri.
Eu remarcam ca ultima travee este mai scurta si explicam de ce, apoi colegul “descoperea” logica ritmarii porticului, si asa mai departe.
La un moment dat am observat ca in jurul nostru se adunasera ceilalti care ne ascultau in liniste. Cand ne-am dat seama de prezenta lor, am izbucnit in ras, iar ei au aplaudat cu eleganta.
Tipul asta de comunicare ne lipseste in buna masura.
De aceea o spun si repet: ma simt privilegiat ca lucrez cu studentii pentru ca descopar si redescopar arhitectura.
Ma descopar si ma redescopar pe mine insumi.

  • Nota:
    Din seria: Comentariile unui blogger
    Acest articol reproduce partial un comentariu postat pe http://ocasapezi.wordpress.com/

    Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

    Lasă un răspuns

